R.I.P

(taget av aftonbladets hemsida)

"När jag säger att det är slut, är det slut"

Michael Jacksons plötsliga bortgång kom bara några dagar innan premiären för hans 50 utsålda konserter i London.

I mars pratade han med press och fans för sista gången..

- Jag vill bara säga att det här blir mina sista framträdanden, sade han från scenen på O2 Arena.

Popstjärnan planerade för att kliva ur stjärnljuset.

De senaste åren har rapporterna om hans vacklande hälsa kommit allt mer frekvent.

I mars höll han presskonferens i O2 Arenan i London framför 2 000 fans. Han sade att de 50 konserterna var de sista han gjorde "innan ridån går ner".

- Jag vill bara säga att det här blir mina sista framträdanden i London. Nu är det slut. När jag säger att det är slut, är det slut, sade han.

Täckt i ett tjockt lager smink kom han 90 minuter sent till sin sista presskonferens.

I sitt kolsvarta hår och med en bjärt målad röd mun stod han länge och tog in publikens jubel. Flera gånger under sitt korta anförande fick han hejda sig.

Samtidigt verkade han vilja bevisa hur stark han var och pumpade med näven i luften flera gånger.

- Jag älskar er, sade han till fansen. Det gör jag verkligen, jag vill att ni vet det. Jag älskar er så mycket.

Sedan klev popstjärnan av scenen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0